Általános szerződési feltételek

www.gyemantkereskedo.hu

 

Üdvözöljük a Robert FEIL Diamond Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a www.karikagyurugyarto.hu webáruházban (a továbbiakban: Webáruház) elérhető online termékértékesítési szolgáltatás (a továbbiakban: Szolgáltatás) igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételeket a Szolgáltató valamennyi és a Webáruházban elérhető árucikkének a Webáruházban történő megvásárlására alkalmazni kell.

 

Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatvédelmi Nyilatkozat rendelkezik.

 

A Webáruház használatához kapcsolódó olyan technikai jellegű tájékoztatásokat, részletes feltételeket, melyeket jelen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak, a Webáruház felületein elérhető további információk tartalmazzák.

 

A szerződés nyelve magyar.

 

A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így a szerződés utólag nem hozzáférhető.

 

Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

 

Vásárló a Webáruház használatával illetve a megrendeléssel elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezéseket, tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

 

A szolgáltató

Név: Robert Feil Diamond Kft.
Székhely és levelezési cím: 6725 Szeged, Vasgyár utca 6
Szegedi bemutatóterem: 6725 Szeged, Vasgyár utca 6
Budapesti nagykereskedés és bemutatóterem: 1089 Budapest, Gaál Mózes utca 5-7 első emelet 104
Cégjegyzékszám: 06-09-024750
Bejegyző Bíróság: Csongrád Megyei Bíróság mint Cégbíróság
Adószám: 26548391-2-06
Közösségi adószám: 26548391-2-06
Számlavezető pénzintézet: Oberbank AG
Bankszámlaszám: 18400010-10000515-10307227
IBAN számlaszám: HU02-18400010-10000515-10307227
Ügyfélszolgálati telefon: +36 70 682 3000 (H-P: 09:00-17:00-ig)
Ügyfélszolgálati email: info@feil.hu

 

 

2 Webáruházban folytatott tevékenység

 

A Webáruház célja, hogy lehetőséget biztosítson a Vásárló részére arra, hogy kitudja választani és megtudja rendelni a Webáruházon keresztül az elképzeléseinek leginkább megfelelő drágakövet, melyet a Szolgáltató a Vásárló által, a megrendelési felületen kiválasztott paramétereknek, egyedi igényeinek megfelelően az ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint értékesít. 

2.1 Termékre, készletre vonatkozó tájékoztatás

 

A gyémánt méretét, súlyát, tisztaságát, színét, csiszolási formáját, csiszolásának minőségét, egyedileg ki tudja választani a Vásárló a megrendelés során.

A Szolgáltató a gyémántokból készletet nem tart fent, ugyanis a weboldalon található hatalmas választék rendkívül nagy értéket képvisel, így közvetlen a világ legnagyobb Gyémánt kereskedő Cégeinek készletéről szerzi be, a vásárlók igényei alapján, és akár 48 órán belül is át tudja adni, kitudja szállítani a Vásárlónak.

2.1.1. Elégedettségi Garancia
A Vásárló a megvásárolt gyémántot, akár személyesen akár futárszolgálat által veszi át, 8 napon belül visszavásároljuk, ha valami oknál fogva nem elégedett a megrendelt drágakővel.

 

3 Webáruház HASZNÁLATÁNAK feltételei

 

3.1 Felelősség

 

3.1.1. Vásárló a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

 

3.1.2. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Webáruház használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

 

3.1.3. A Vásárlók által a Webáruház használata során, a Webáruház felületén esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

 

3.1.4. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

 

3.1.5. Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Webáruház felületének használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Webáruház használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség.

 

3.1.6. Amennyiben a Vásárló a Webáruház felületén kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

 

3.1.7. Amennyiben a Vásárló a Szolgáltatás igénybevételéhez a megrendelése során harmadik fél adatait adta meg vagy a Webáruház használata során bármilyen módon kárt okozott, a Szolgáltató jogosult a Vásárlóval szembeni kártérítés érvényesítésére. A Szolgáltató ilyen esetben minden tőle telhető segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

 

3.2 Szerzői jogok

3.3.1. A Webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított használója a honlapon, valamint a honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

 

3.3.2. A Webáruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

 

3.3.3. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a megrendelés, a Webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

 

3.3.4. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.karikagyurugyarto.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

 

3.3.5. Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

 

A Webáruházban történő vásárlás

Ha a Vásárlónak a vásárlás előtt a termékekkel kapcsolatban kérdése merülne fel, Szolgáltató az 1. pontban meghatározott telefonszámon vagy email címen készéggel áll a Vásárló rendelkezésére. A Szolgáltató által forgalmazott termékekre vonatkozó használati utasítást Szolgáltató az áruhoz mellékeli vagy személyes átvétel esetén a Vásárlónak átadja. Amennyiben valamilyen oknál fogva a használati utasítást a Vásárló nem kapná meg, köteles azt még a termék használatba vétele előtt haladéktalanul jelezni a Szolgáltató felé, hogy pótolni tudja. Amennyiben a Vásárlónak a Webáruházban található bármely termék minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a Webáruház felületén közölteknél több információra van szüksége, kérjük forduljon bizalommal a Szolgáltatóhoz az 1. pontban meghatározott bármely elérhetőségeken keresztül.

 

4.1 Megrendelés

 

A Webáruház tartalmának minden része elérhető bármely Vásárló számára, regisztráció nélkül. A vásárlás regisztrációhoz nem kötött, így a Webáruházban történő vásárlásnak nem feltétele és erre a Szolgáltató nem is biztosít lehetőséget a Webáruház felületén.

 

A Vásárlónak a megrendeléshez a következő adatokat kötelező megadnia a Szolgáltató részére:

 

- Email cím

- Név

- Telefonszám

 

Nem kötelező jelleggel, de a megrendelés teljesítése érdekében a Vásárló további adatokat is megadhat, mint cím, amelyre a termék kiszállítását kéri, illetve amennyiben a szállítási cím eltér a számlázás címétől, akkor Vásárlónak lehetősége van eltérő számlázási cím megadására is.

 

A megrendelés elküldése nem jelent regisztrációt a Webáruházba.

 

Vásárló kijelenti, hogy a megrendelés során megadott személyes adatok a valóságnak megfelelnek.

 

A Vásárló megrendelést adhat le a Webáruházban eladásra meghirdetett termékekre. Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.

 

Vásárló a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Kosárba” gombra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti kosarába, ezután a „Vissza az áruházba” gombra kattintva még tovább nézelődhet a Webáruházban és további termékeket helyezhet a kosarába. A Vásárló a kosarának tartalmát a Webáruház jobb felső részén megtalálható „Kosár” feliratra kattintva tekintheti meg. Ha a Vásárló meggondolta magát és nem szeretné a kosárba helyezett terméket megvenni, a „Kosár kiürítése” vagy a „Törlés” feliratra kattintva törölni tudja azt a kosárból.

 

Amennyiben a Vásárló nem kíván tovább válogatni a termékek között, akkor a kosarában megtalálható terméklista alatti megrendelő adatlapot értelemszerűen, valós adatainak megfelelően ki kell töltenie, és ha minden adatot rendben talált, akkor az "Elküldöm" gombra kattintással elküldheti a Szolgáltató részére a megrendelését. A megrendelés elküldését követően, a Webáruház felülete tájékoztatja a Vásárlót arról, hogy a Vásárló a megrendelését sikeresen elküldte, amiről egy automatikusan generált tájékoztató emailt küld a Szolgáltató rendszere a Vásárló által megadott email címre.

 

4.2 Sürgős megrendelés

 

A gyémánt kiszállításának ideje általában – a gyémánt csiszolási formájától, méretétől, tisztaságától függően – 1-2 hét, bizonyos esetekben akár 3-4 nap is lehet.

Ha a Vásárlónak valami oknál fogva hamarabb lenne szüksége a kiválasztott drágakőre, akkor Szolgáltatóval mindenképp vegye fel a kapcsolatot annak érdekében, hogy egyeztessék a termékek beszerzésének pontos idejét. 

 

4.3 Adatbeviteli hibák javítása

 

Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „kosár kiürítése” vagy a „törlés” feliratra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

 

4.4 Termékek ára

A termékek vételára a Webáruházban az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon van feltüntetve. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. 

A kiszállítás költségeiről az ÁSZF 4.8.3. pontjában tájékozódhat a Vásárló.

 

A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.

 

Szolgáltató az árváltoztatás jogát  fenntartja. 

Kivételes esetekben, különösen dollár árfolyam hirtelen változásából kifolyólag, íaz ár változhat + - 5 %-ban.

Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (0 Ft) vagy olyan árra, melyből egyértelműen megállapítható, hogy kedvezmények biztosítása mellett is túlzott mértékben eltér a valós értéktől. Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a Webáruházban hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén, Szolgáltató felkeresi a Vásárlót és felajánlja részére, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, ugyanis ilyen esetben a Szolgáltató újraszámítja a termék értékét (súly, méret, tisztaság, szín, csiszolási forma stb. figyelembevételével). Ha a Vásárló részére a valós ár (akár kevesebb akár több) nem megfelelő, a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

 

4.5 Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

 

A Vásárló által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a megrendelés során megadott adatokat (pl. szállítási információk), a rendelés dátumát, a megrendelés kiszállításának (általános) idejét, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását a termék képét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ez a visszaigazoló email egy 48 órán belüli automatikus rendszerüzenet (első email), mely jelzi a Vásárló számára, hogy megrendelését a Szolgáltató megkapta. Az automatikus visszaigazoló email Vásárlóhoz történő megérkezésével érvényes szerződés nem jön létre a felek között.

 

Szolgáltató az automatikus rendszer emailt követően, egy második emailt küld a Vásárló részére szintén 48 órán belül, melyben tájékoztatja a Vásárlót a megrendelésben foglaltak teljesíthetőségéről.

 

A szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail (második email) megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló email 48 órán belüli megérkezésével.

 

Ha a Vásárló hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

 

Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (48 órán belül) nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó második visszaigazoló e-mailt.

 

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak, továbbá a szerződés a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik.

 

4.6 Fizetés

 Előleg fizetés: A rendelés véglegesítését követően a kiválasztott drágaköveket levesszük az adatbázisból, és elindítjuk a beszerzését a Vásárló részére, majd megkérjük, hogy utalja el nekünk a végösszeg 50%-át, 3 napon belül, ugyanis ha nem érkezik meg hozzánk az előleg akkor leállítjuk a beszerzési folyamatot, illetve újra megjelennek az adatbázisban.

Személyes átvétel esetén nem feltétlen szükséges előleget utalnia, viszont akkor 3 napon belül át kell vennie a gyémántot. Ellenkező esetben megkérjük, hogy utalja el nekünk a végösszeg 50%-át

Kiszállítás esetén, az előleget mindenképpen el kell utalnia, és csak az előleg megérezése után tudjuk feladni a csomagot, biztosítva, úgy hogy a végösszeg másik felét utánvéttel is rendezheti.

Ha a teljes összeget utalással kívánja rendezni a Vásárló, abban az esetben az utalás beérkezése után azonnal feladjuk a csomagot.

 

Készpénzben, az áru üzlethelyiségben történő átvételekor: A termék átvételekor történő fizetés választása esetén a Vásárló a Szolgáltató üzlethelyiségében fizeti meg a termék vételárát készpénzben a Szolgáltató vagy megbízottja részére. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség. A termék átvételére a Vásárló a fizetést követően jogosult.

 

Fizetés utánvétellel: Amennyiben a Webáruházban megrendelt termék a GLS futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Vásárló a megrendelés végösszegének a maradék 50%-át a futárnak teljesítse készpénzben.

Előre utalás bankszámlára: A Vásárló a megrendelt termékek árát azok kiszállítását, megelőzően fizeti meg a Szolgáltató OTP Bank Nyrt.- nél vezetett 11735005-20544973-00000000 számú bankszámlára banki átutalás útján. Előre utalás esetén a megjegyzés rovatban a megrendelés számot minden esetben szükséges feltünteti. Előre utalás esetén a Vásárló a megrendelt termékek átvételére csak az átutalás jóváírását követően jogosult. Utalás esetén a Vásárló minden esetben várja meg, amíg a Szolgáltató emailben elküldi a pontos összeget és a szükséges számlaszámot is az utaláshoz.

4.7 Számla

 

Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor vagy azt megelőzően Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt kinyomtatott számlát ad.

 

4.8 Kiszállítás

 

Szolgáltató a visszaigazoló e-mailben szereplő feltételek szerint köteles a Vásárló által megrendelt termékeket a megrendelésben megjelölt szállítási címre juttatni. Vásárló pedig a megrendelt terméket a megrendeléskor megadott szállítási címen átvenni és a megrendelés összegét a Szolgáltató részére megfizetni.

 

 

4.8.1. Kiszállítás módja

A Webáruházban leadott rendelések kiszállítása a GLS futárszolgálattal történik a megrendelés során a Vásárló által megadott címre. A futárszolgálat hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között kézbesíti a megrendeléseket. Amennyiben a Vásárló ebben időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni (munkahely címe), ahol a szállítási időszakban a Vásárló biztosan át tudja venni a megrendelt terméket.

 

Amennyiben a futár nem talál a megadott címen senkit, meghagyja elérhetőségét és vele lehet egyeztetni időpontot másnapra vagy egy következő napra.

 

Amennyiben a Vásárló a futárszolgálat által megjelölt időpontban nem tartózkodik az általa megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a GLS futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével a Vásárlónak lehetősége van a GLS-el új szállítási cím és időpont egyeztetésére. A futárszolgálat további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását.

 

A futárszolgálat legfeljebb kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen, – Vásárlónak felróható okból - akkor a 2. kiszállítás költségét Vásárló köteles megfizetni Szolgáltató részére.

 

A terméknek a GLS futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően Vásárló kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. A szállítólevél aláírásával tehát Vásárló elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).

 

Ha Vásárló a termék átvétele során sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, a sérülésekről jegyzőkönyv felvételét kell kérnie a kiszállítást végző személytől. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal!

 

4.8.2. Kiszállítási határidő

 

A termékek kiszállítási határideje 1-2 hét, bizonyos esetekben azonban előfordulhat, hogy a kiszállítás határideje 1-4 hét. A kiszállítás pontos ideje minden esetben függ a gyémánt csiszolási formájától, tisztaságától, egyediségétől színétől, méretétől stb. Abban az esetben ha a rendelés leadása és az előleg vagy ateljes összeg előreutalása rugalmasan történik akár 3-4 nap alatt is megérkezhet a kiválasztott Drágakő.

 

A Szolgáltató a termék kiszállításának (általános) határidejéről az automatikus visszaigazoló rendszerüzenetben (első email lásd 4.5. pont), majd ezt követően, a Szolgáltató által küldött második emailben pontosan megadja a kiszállítás napját. A GLS futár az emailben feltüntetett napon szállítja ki a Vásárló részére a megrendelt terméket.

 

Ha a Vásárló szeretne egyeztetni a futárral a kiszállítás pontos idejéről, akkor a kiszállítás napján reggel 7-8:00 körül akár már érdeklődhet a Szolgáltatónál telefonon a +36 30 681 67 84 es számon, ugyanis akkor már kiderül a csomagszám, és a Vásárló közvetlenül feltudja venni a kapcsolatot a futárral.

 A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

 

4.8.3. Kiszállítás díja

GLS futárszolgálattal belföldre előre utalással ingyenes,

GLS futárszolgálattal belföldre utánvéttel ingyenes,

GLS futárszolgálattal külföldre, az Európai Unió egész területén előre utalással 7000.-Ft,

GLS futárszolgálattal külföldre, az Európai Unió területén kívül előre utalással egyeztetés szükséges több szempontból is,

Személyesen Szegeden (6725 Vasgyár utca 6.) ingyenes,

Személyesen Budapesten (1089 Gaál Mózes utca 5-7. 1. emelet 102.) ingyenes.

  

4.8.4. Személyes átvétel

 

Vásárló a megrendelt termékeket személyesen is átveheti a Szolgáltató üzlethelyiségében, attól függően, hogy a megrendelés során melyik helyszínt választotta.

 

Személyes átvétel történhet:

1. 6725 Szeged, Vasgyár utca 6.

2. 1089 Budapesten Gaál Mózes utca 5-7. 1. emelet 102.

 

A termék átvételének legkorábbi időpontjáról Szolgáltató telefonon vagy e-mailben értesíti a Vásárlót.

A személyes átvételre

- Szegeden a Vásárlóval előre egyeztetett időpontban,

- Budapesten kedden és csütörtökön: 10.00-20.00 közötti időszakban , szerdán és pénteken: 11.00-19.00 közötti időszakban és szombaton 09.00-17.00 közötti időszakban (nyitvatartási idő), illetve a Vásárlóval előre egyeztetett időpontban.

 

Elállási jog

 

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

 

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

 

a) a terméknek,

b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított nyolc (8) munkanapon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

 

5.1. Fogyasztót a következő esetekben nem illeti meg az elállási jog:

 

- olyan termék értékesítése esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;

olyan termék értékesítése esetében, amely a Fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a Fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő.

 

5.2. Elállási jog gyakorlásának a menete

 

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a következő linken [Elállási minta] keresztül elérhető elállási nyilatkozat - mintát is. A Fogyasztó nem köteles igénybe venni az elállási nyilatkozatmintát. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

 

Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

 

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 8 munkanapon belül (akár a 8. munkanapon) elküldi a Szolgáltatónak.

 

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

 

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket visszajuttatni Szolgáltató székhelyére. A termék visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Elállás esetén Szolgáltató követelheti a Vásárlótól a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését. Ezeken kívül a Fogyasztót az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terheli.

 

Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

 

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Szolgáltató a Vásárló által kifizetett összeget a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 30 napon belül hiánytalanul visszautalja a Vásárló részére (a kiszállításért fizetett szállítási költséggel együtt).

 

6 Szavatosság és jótállás

6.1. Szavatosság

 

6.1.1. Kellékszavatosság

Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

 

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

6.1.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – a 6.1.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Jelen esetben a termék gyártója és forgalmazója is a Szolgáltató.

 

A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

 

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

6.2. Jótállás (garancia)

Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna, azonban Szolgáltató az általa értékesített termékekre az átadástól számított minimum 1 éves jótállást biztosít. A jótállási idő termékenként eltérő lehet, de nem kevesebb, mint 1 év.

  

Jótállás nem vonatkozik az alábbiakra:

o Külső vegyi anyagok miatti elszíneződésre (kozmetikai szerek, gyógyfürdők stb.).

o Az drágakő használata miatti kopására, karcolódására.

o Az anyag összetétele miatt bekövetkezett egészségügyi mellékhatásokra (pl.: fémallergia).

o Az drágakő elvesztésére.

o A nem rendeltetésszerű használat miatt bekövetkezett károsodásokra.

o Allergiás reakciók miatt bekövetkezett károsodásokra.

o A külső behatások (Ütés, nyomás, súrlódás) által keletkezett károkért 
(drágakő karcolódása, törése, csorbulása, roncsolódása).

 

A jótállás érvényesítéséhez szükséges, hogy a Vásárló visszaküldje vagy visszavigye az üzletbe vagy visszaküldje a terméket a székhelyére, annak érdekében, hogy a Szolgáltató megtudja vizsgálni a hiba okát és a javítás lehetőségét.

Azt követően, hogy a termék megérkezett a Szolgáltatóhoz, Szolgáltató megkezdi a termék átvizsgálását, a termék javítását – amennyiben erre lehetősége van - és felveszi a Vásárlóval a kapcsolatot a javítás befejezésekor, vagy ha javításra nincs lehetőség, akkor tájékoztatja a Vásárlót a termék kicseréléséről.

A javított vagy csere terméket szállítási költség felszámítása nélkül Szolgáltató visszajuttatja a Vásárló címére, vagy a Vásárló átveheti személyesen is a Szolgáltatónál. Amennyiben azonban a terméket a Szolgáltató, a bevizsgálást követően hibátlannak találta, vagy egyértelműen megállapítható, hogy a hiba oka a nem rendeltetésszerű használat következménye, úgy Szolgáltató a javítást garanciálisan nem végezi el, és a termék Vásárlóhoz való visszaszállításának költsége a Vásárlót terheli.

6.3. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A Vásárló a szavatossági, jótállási igényeit az 1. pontban meghatározott bemutatótermekben illetve a feltüntetett elérhetőségeken keresztül jelentheti be a Szolgáltató felé.

 

7 Jogérvényesítési lehetőségek

 

7.1. Panaszügyintézés helye

7.1.1. Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

 

Név: Feil Gold Star Kft.

Levelezési cím: 6725 Szeged, Vasgyár u. 6.

 

Mobil: +36 (30) 681 - 6784

Email:  info@gyemantkereskedo.hu

 

7.2. Panaszügyintézés módja

Szolgáltató a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogás írásban történő előterjesztését követően legkésőbb 30 napon belül – melybe a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény szerinti munkaszüneti napok ideje nem számít be – írásban érdemben válaszol Vásárló kifogására, megjelölve a jogérvényesítés lehetősége esetén a jogérvényesítés lehetséges helyét, módjait valamint az arra nyitva álló határidőket.

 

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz - vesz fel.

 

Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor a fent részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

 

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

 

7.3. Panaszügyintézés ideje

7.3.1. Szolgáltató Vásárló által előterjesztett kifogásokat a 7.1.1. pontban megadott közvetlen elérhetőségeken, hétköznapokon 8:00-16:00 között fogadja.

 

7.4. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

7.4.1. Amennyiben a Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

 

- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,

- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jenei Zoltán E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

 

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

8 Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

8.1. Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Webáruház felületén keresztül történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, a módosított rendelkezéseket, a módosítás hatályba lépését követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

 

9 Tulajdonjog fenntartása

9.1. A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

10 Egyéb rendelkezések

10.1. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Webáruházban, előzetes figyelmeztetés nélkül és hogy a Webáruházat más domainnév alá helyezze át.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: [2014]

Jelen ÁSZF letölthető [link]